Toggle navigation
T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / KADİKÖY - Hayriye-Kemal Kusun Özel Eğitim Anaokulu
İletişim Bilgileri
Ana Sayfa
Okulumuz
Müdür
Kadromuz
Tarihçe
Okulumuz Hakkında
0-36 AY ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİM PROGRAMI
AİLE ETKİNLİK ÖNERİLERİ SERİSİ PROJESİ
0-3 AY BİLİŞSEL GELİŞİM ALANI
1.BASAMAK-BELLEK-NESNE DEVAMLILIĞI/Gözleri ile takip ettiği nesne yok olduğunda nesnenin kaybolduğu yere 2-3 saniye bakar.
2.BASAMAK-DİKKAT-ORTAK DİKKAT / İnsan sesine ve çevresel seslere başını çevirerek ya da hareketleri ile tepki verir.
3.BASAMAK-DİKKAT-ORTAK DİKKAT / Yetişkinle göz kontağı kurar.
4.BASAMAK-DİKKAT-ORTAK DİKKAT / Konuşan kişinin yüzünü izler.
5.BASAMAK-GÖRSEL-UZAMSAL İLİŞKİLER / İnsan yüzünü dikkatlice izler.
6.BASAMAK-GÖRSEL-UZAMSAL İLİŞKİLER / 20-30 cm uzaklıktaki dikkat çekici bir nesneye bakar.
7.BASAMAK-GÖRSEL-UZAMSAL İLİŞKİLER / Yavaşça hareket eden nesneyi bakışları ile sağdan sola ve soldan sağa hareket ettirildiğinde 90 derece izler.
8.BASAMAK-GÖRSEL-UZAMSAL İLİŞKİLER / Yavaşça hareket eden nesneyi bakışları ile görüş açısı içindeyken yukarı-aşağı hareket ettirildiğinde izler.
9.BASAMAK-KİŞİSEL BAKIM RUTİNLERİNİ ANLAMA / Ağzını annenin memesine ya da biberona doğru çevirir.
10.BASAMAK-KİŞİSEL BAKIM RUTİNLERİNİ ANLAMA / Bakım sunulmak amacıyla kendisine yaklaşıldığında hareketleri ile heyecanlandığını gösterir.
0-3 AY İFADE EDİCİ DİL GELİŞİM ALANI
1.BASAMAK- BAŞKALARIYLA İLETİŞİM / Ağlamayı İletişim Aracı Kullanma.
2.BASAMAK- BAŞKALARIYLA İLETİŞİM / Durumundan Hoşnut Olduğunu Gösteren Sesler Çıkarır
3.BASAMAK- BAŞKALARIYLA İLETİŞİM / Konuşulduğunda Gülümser ve Sesler Çıkarır
4.BASAMAK- FONEM SES BİRİMİ VE ANLAŞILIRLIK / Ağlama dışında gırtlak sesleri ile /a,e,o,u/ sesleri üretir.
0-3 AY SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM ALANI
1.BASAMAK- YETİŞKİNLERLE İLİŞKİ / Ebeveyni olmayanın sesini duyduğunda hareketlenmezken, annesinin sesini duyduğunda hareketlenerek tepki verir.
2.BASAMAK-YETİŞKİNLERLE İLİŞKİ/Ebeveyni bakımı bitirdikten sonra ebeveyni takip eder ya da duygularını ağlayarak gösterir.
3.BASAMAK-YETİŞKİNLERLE İLİŞKİ / Görme alanı içinde kendisine seslenen ebeveynin yakınlaşan vücut kısmını tutar.
4.BASAMAK-YETİŞKİNLERLE İLİŞKİ /Ebeveynin dokunarak gösterdiği ilgisine gülümseyerek onunla etkileşime girer.
5.BASAMAK-YETİŞKİNLERLE İLİŞKİ / Annesinin yüzünü diğer yetişkinlerin yüzünden ayırt eder.
6.BASAMAK-YETİŞKİNLERLE İLİŞKİ / Annesini ya da biberonu emerken dokunsal temas arayarak etkileşim sürdürür.
7.BASAMAK-YETİŞKİNLERLE İLİŞKİ / Kızgın ama bağırmadan konuşan ebeveynlerine, ağlayarak ya da huzursuz olarak tepki verir.
8.BASAMAK-YETİŞKİNLERLE İLİŞKİ / Görme alanı dışına çıkan ve sosyal etkileşim sürdüren yetişkini arayarak etkileşimini sürdürür.
9.BASAMAK-YETİŞKİNLERLE İLİŞKİ / Başka bir çocuk ağladığında yüzünü ekşiterek ya da ağlayarak başkasının duygusal durumuna tepki verir.
10.BASAMAK- DUYGU GÖSTERİMİ / Ebeveyni etkileşimi sonlandırdığında ağlayarak rahatsızlığını gösterir.
11.BASAMAK- DUYGU GÖSTERİMİ / Ebeveynin onu beslemek için hazırlarken verdiği sosyal uyaranlara heyecanlanarak tepki verir.
12.BASAMAK- DUYGU GÖSTERİMİ / Kendinden büyük bir bebek yaklaştığında ilgi ile onu başıyla takip ederek etkileşime girer.
13.BASAMAK- DUYGU GÖSTERİMİ / Birincil gereksinimleri karşılandığında ve başkası olmadığında kendi kendine kısa süreli zaman geçirerek kendi ile etkileşime girer.
14.BASAMAK- DUYGU GÖSTERİMİ / İhtiyaçlarının giderilmesi amacıyla yetişkin dikkatini çekmek için yardım ister.
0-3 AY UYUMSAL BECERİLER GELİŞİM ALANI
1.BASAMAK- KİŞİSEL BAKIM BECERİLERİ /Ilık suyla temas ettiğinde gözlerini açık tutarak banyo yapmaktan keyif aldığını belli eder.
2.BASAMAK- YEME İÇME BECERİLERİ / Yanağına dokunulduğunda ağzını dokunulan tarafa doğru çevirerek meme ucunu ya da biberonu arar.
3.BASAMAK- YEME İÇME BECERİLERİ / Meme ucunu ya da biberonu gördüğünde ağzını açıp beslenmeyi bekler.
0-3 AY KABA MOTOR GELİŞİM ALANI
0-3 AY İNCE MOTOR GELİŞİM ALANI
0-3 AY ALICI DİL GELİŞİM ALANI
KAYNAŞTIRMA-BÜTÜNLEŞTİRME BİRİMİ
ADIM ADIM FARKINDA KAYNAŞTIRMA PROJESİ-ATAŞEHİR LEMANANA ANAOKULU
PROJE UYGULAMALARI
DİLİMİZİN ZENGİNLEŞTİRİLMESİ PROJESİ
OTİZM
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU VE BESLENME
AİLELER İÇİN REHBER KİTAPÇIK
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU VE BESLENME-Aileler İçin Rehber Kitapçık
ÖĞRETMENLER İÇİN REHBER KİTAPÇIK
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU VE BESLENME-Öğretmenler İçin Rehber Kitapçık
OKUL AİLE BİRLİĞİ GELİR-GİDER TABLOSU
2024-MART AYI
İletişim